Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Α' Δημοτικού

Το δέντρο των συλλαβών

Στο πλαίσιο εξοικείωσης με τις πρώτες συλλαβές οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) έπαιξαν το φθινοπωρινό παιχνίδι «Το δέντρο των συλλαβών». Πιο αναλυτικά, στα κλαδιά ενός δέντρου κρέμονται συλλαβές αντί φύλλων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ρίχνουν ένα ζάρι (του οποίου οι έδρες έχουν συλλαβές) και καλύπτουν με ένα φύλλο τη συλλαβή που τυχαίνουν.

Στόχος τους είναι να «μεταμορφώσουν» το δέντρο των συλλαβών σε ένα όμορφο φθινοπωρινό δέντρο! Και τα κατάφεραν! Οι μαθητές και οι μαθήτριες έπαιξαν και διασκέδασαν. Στο τέλος, εμπνεύστηκαν από το παιχνίδι και ζωγράφισαν το δικό τους συλλαβό-δέντρο!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70) 

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, 2024

Στις πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου 2024) στην Α΄ τάξη πραγματοποιήθηκε η αφήγηση των παραμυθιών με τίτλους "Πώς νιώθεις σήμερα;" και "Τι φοβούνται τα παιδιά του κόσμου", με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/-ριών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν για τα βασικά συναισθήματα, σε ποιες καταστάσεις συναντούμε τα αντίστοιχα συναισθήματα, αποτύπωσαν τα συναισθήματα σε φθινοπωρινές κολοκύθες, ζωγράφισαν τους φόβους τους και τους έκλεισαν σε ένα κουτί και έπαιξαν παντομίμα συναισθημάτων. Οι παραπάνω δραστηριότητες είχαν στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων γύρω τους, καθώς και να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70) 

Καλοκαιρινά παιχνιδίσματα

Το καλοκαίρι έφτασε και πριν μας ταξιδέψει το μάθημα άλλαξε λίγο τη μορφή του για να συγκρατήσει την ξέφρενη ανάγκη για παιχνίδι και δροσιά! Στο πλαίσιο της επανάληψης της διδακτέας ύλης της Α΄ Δημοτικού στο διδακτικό αντικείμενο των Μαθηματικών, την Τρίτη 11 Ιουνίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης “έκαναν” μάθημα στο προαύλιο με νερόμπομπες, παίζοντας ένα παιχνίδι μαθηματικών. Στόχος του παιχνιδιού ήταν να θυμηθούμε τις κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις διασκεδάζοντας με δροσιά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγαράκια και αμέσως μετά πήραν τυχαία ένα χαρτάκι με τους γρίφους που έπρεπε να λύσουν (αφαιρέσεις και προσθέσεις). Σε ζευγαράκια συζητούσαν το αποτέλεσμα και όταν ερχόταν η σειρά τους πετύχαιναν τον αριθμό- στόχο με μια νερόμπομπα! Οι σωστές απαντήσεις, τα νερά και τα γέλια πλημμύρισαν την αυλή μας.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70)

Ας παίξουμε παρέα!

Στο πλαίσιο συνεργασίας και ανάπτυξης φιλίας των μικρών μας μαθητών, την Πέμπτη 23/5/2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης του Σχολείου μας αφιέρωσαν μια ώρα παίζοντας ένα χειροποίητο επιτραπέζιο παιχνίδι με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, τον τροχό της τύχης των γραμμάτων, με στόχο να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα γράμματα-φωνήματα, να λένε/γράφουν λέξεις από το γράμμα που “τυχαίνουν”, να αναπτύξουν τη δεξιότητα της συνεργασίας και να διασκεδάσουν.

Οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων έγιναν ζευγαράκια μετά από κλήρωση και αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους βάλανε τα δυνατά τους, ώστε να πετύχουν τον στόχο που έγραφε το χαρτάκι που έπαιρναν από το καλαθάκι. Χώρισαν τους ρόλους τους (ο ένας γυρίζει τον τροχό και διαλέγει μια κάρτα από το καλαθάκι, ο άλλος απαντά και γράφει ό,τι του ζητάει το χαρτάκι από το καλάθι των εντολών), γύρισαν τον τροχό και έπειτα πήραν μια κάρτα. Η κάρτα τους έδινε οδηγίες: π.χ. από το γράμμα που έτυχες γράψε ένα ζώο. Αν μια ομάδα δυσκολευόταν με το γράμμα που τύχαινε, είχε το δικαίωμα να πάρει μια κάρτα από το δεύτερο κόκκινο καλαθάκι και να εκτελέσει αυτή (εκεί υπάρχουν δραστηριότητες πιο απλές όπως φώναξε τρεις φορές δυνατά το γράμμα που έτυχες κ.λ.π.). Κάθε ομάδα επιβραβεύτηκε με αυτοκολλητάκι και χειροκρότημα.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία (Α' τάξη), Μάγκου Μόνικα (Β' τάξη) 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, 2024

Η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους από φέτος, καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας στα σχολεία. Έτσι λοιπόν από εδώ και πέρα κάθε χρόνο, η σχολική κοινότητα θα ενώνεται για να ευαισθητοποιήσει για την προστασία και τον σεβασμό προς τα ζώα. Η Φιλοζωία δεν είναι απλά ένας τρόπος ζωής, είναι ένας τρόπος να δείχνουμε ενδιαφέρον και αγάπη προς τη ζωή σε όλες τις μορφές της. Πρόκειται για την αναγνώριση του γεγονότος ότι τα ζώα δικαιούνται σεβασμό, φροντίδα και προστασία από την ανθρώπινη δραστηριότητα που μπορεί να τα βλάψει.

Η σημασία της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας δεν περιορίζεται μόνο στην αναγνώριση των δικαιωμάτων των ζώων, αλλά και στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Στο πλαίσιο αυτής της ημέρας, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης του Σχολείου μας παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικό με τη φιλοζωία και τα αδέσποτα ζώα και αμέσως μετά δημιούργησαν μια αφίσα από κοινού μέσω της τεχνικής του κολλάζ με σκοπό την ευαισθητοποίηση της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.

Μέσω αυτής της αφίσας, ας αφιερώσουμε χρόνο για να σκεφτούμε πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φύλακες αυτών των πλασμάτων που μοιραζόμαστε τον πλανήτη μαζί τους. Ας δείξουμε αγάπη, σεβασμό και φροντίδα προς τα ζώα, όχι μόνο τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά κάθε μέρα του χρόνου.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία (Α' τάξη), Μάγκου Μόνικα (Β' τάξη)

Κύλιση στην Αρχή