colors02

Myth2space 2024-2025

  • Πρόταση προς το δήμαρχο για δημιουργία κινητού δάσους

    Πρόταση προς το δήμαρχο για δημιουργία κινητού δάσους

    Στις 5 Ιουνίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Σχολείου μας έζησαν μια ξεχωριστή εμπειρία. Επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο Ιωαννιτών, κ. Θωμά Μπέγκα, ο οποίος τους υποδέχθηκε θερμά στο Δημαρχείο. Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσίασαν ην πρότασή τους για τη δημιουργία ενός «Κινητού Δάσους» στην κεντρική πλατεία της πόλης.

    Η ιδέα του Κινητού Δάσους γεννήθηκε μέσα από τη συμμετοχή των παιδιών στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία – Myth2Space, όπου μελέτησαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και αναζήτησαν τρόπους με τους οποίους οι πόλεις μπορούν να λειτουργήσουν ως ζωντανοί οργανισμοί προστασίας του περιβάλλοντος. Το Κινητό Δάσος, εμπνευσμένο από την πόλη Λεουάρντεν της Ολλανδίας, αποτελείται από μεγάλα φυτά και δέντρα σε γλάστρες με ροδάκια, που μπορούν να μετακινούνται σε διάφορα σημεία της πόλης, προσφέροντας δροσιά, καθαρό αέρα και χώρους χαλάρωσης και δημιουργίας. Η πρόταση περιλαμβάνει και «έξυπνα» χαρακτηριστικά, όπως αισθητήρες υγρασίας και γεωεντοπισμού για αυτόματο πότισμα μέσω εφαρμογής, ενώ κάθε δέντρο φέρει έναν κωδικό QR ώστε οι κάτοικοι να μπορούν να μαθαίνουν περισσότερες πληροφορίες για το κάθε είδος. 

    Ο Δήμαρχος εντυπωσιάστηκε από την πρωτοβουλία, τη συμμετοχικότητα και την ολοκληρωμένη προσέγγιση των μαθητών/τριών. Αναγνώρισε τη δουλειά και τη σοβαρότητα της πρότασης και δεσμεύτηκε να την υποστηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο. Ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος, κατά τον οποίο ο Δήμαρχος συνεχάρη τους μαθητές και τις μαθήτριες που, ως αυριανοί πολίτες, αποδεικνύουν ότι ήδη δρουν ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες του σήμερα. Τον ευχαριστούμε θερμά που άκουσε τη φωνή των παιδιών και τους έδωσε βήμα και δύναμη να πιστέψουν ότι οι ιδέες τους μπορούν να συμβάλλουν σε μια πιο πράσινη, πιο βιώσιμη, πιο ανθρώπινη πόλη. Ευχαριστούμε, επίσης, τον περιβαλλοντολογο κ. Γιώργο Αντωνίου, τον άνθρωπο που ενέπνευσε αυτή την πρόταση, που ενθάρρυνε τα παιδιά μας να σκέφτονται «έξω από το κουτί», που τους δίδαξε ότι η ενεργός πολιτειότητα, η συμμετοχή και η διεκδίκηση είναι έννοιες ικανές να αλλάξουν την κουλτούρα μιας ολόκληρης πόλης. Τέλος, ευχαριστούμε τον κ. Αλέξανδρο Θεμελή για όλη την υποστήριξη προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σημερινή συνάντηση!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • Τελευταία τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    Τελευταία τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    Την Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης ολοκλήρωσαν με επιτυχία την τελευταία ενότητα του Διεθνούς Δικτύου για την Αειφορία στην Εκπαίδευση Myth2space, αφιερωμένη στον Πολιτισμό, σε συνεργασία με το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Τα παιδιά των δύο σχολείων δημιούργησαν ποιήματα για τη χώρα που θα ήθελαν να ταξιδέψουν και συνόδευσαν τα έργα τους με ζωγραφιές εμπνευσμένες από τα χαρακτηριστικά της κάθε χώρας – τοπία, πολιτιστικά μνημεία, σύμβολα και παραδόσεις.

    Καλλιεργώντας τη δημιουργική γραφή και την εικαστική τους έκφραση, εξοικειώθηκαν με τον πολιτισμό άλλων χωρών και ανέπτυξαν τη διαπολιτισμική τους ευαισθησία. Μέσα από τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών με συνομηλίκους τους, δημιούργησαν κοινές εμπειρίες και ένιωσαν τη χαρά της συμμετοχής σε ένα διεθνές δίκτυο που συνδέει τη μάθηση με τον κόσμο γύρω τους. Με ενθουσιασμό παρουσίασαν τις δημιουργίες τους, αντάλλαξαν ευχές για ένα χαρούμενο και ξεκούραστο καλοκαίρι και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το 2ο Μαθητικό Συνέδριο, όπου θα παρουσιαστούν όλες οι δράσεις του προγράμματος Myth2space. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες για τη συμμετοχή τους, το μεράκι τους και την ανοιχτή τους ματιά στον κόσμο!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • 3η τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    3η τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τρίτη τηλεδιάσκεψη του Διεθνούς Δικτύου "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space" με το συνεργαζόμενο σχολείο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης του Σχολείου μας παρουσίασαν τις δημιουργικές δράσεις που υλοποίησαν στο πλαίσιο της τρίτης ενότητας του Δικτύου, η οποία ήταν αφιερωμένη στην κλιματική αλλαγή. Μέσα από τη μελέτη της ατμόσφαιρας του πλανήτη Αφροδίτη, η οποία περιέχει υψηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, διερεύνησαν τη σύνδεση μεταξύ της συσσώρευσης CO₂ και της ανόδου της θερμοκρασίας, πραγματοποιώντας πειράματα και παρατηρήσεις που ενίσχυσαν την κατανόηση των φαινομένων του θερμοκηπίου.

    Στο πλαίσιο της διερευνητικής τους προσέγγισης, οι μαθητές/τριες κάλεσαν τον περιβαλλοντολόγο κ. Γιώργο Αντωνίου, στον οποίο έθεσαν εύστοχα ερωτήματα και προβληματισμούς σχετικά με τον σχεδιασμό βιώσιμων και ανθεκτικών πόλεων, ενισχύοντας έτσι τον γραμματισμό τους σε θέματα αστικής οικολογίας και αειφορίας. Γνώρισαν και ανέλυσαν έννοιες όπως η πράσινη πόλη, η υγιής πόλη, η κυκλική πόλη και το κλιματικό καταφύγιο, στοχεύοντας στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, στη σύνδεση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και συνεργασίας. Μέσα από τις δράσεις τους, οι μαθητές/τριες όχι μόνο εμβάθυναν στις έννοιες της κλιματικής αλλαγής, αλλά και ενδυναμώθηκαν ως ενεργοί πολίτες, ικανοί να φανταστούν και να σχεδιάσουν ένα βιώσιμο μέλλον για όλους.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Κατασκευάζω, Μαθαίνω, Εξερευνώ: Rover στον πλανήτη Άρη

    Κατασκευάζω, Μαθαίνω, Εξερευνώ: Rover στον πλανήτη Άρη

    Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2024-2025), στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να μελετήσουν τον πλανήτη Άρη, καθώς και την ιστορία/λειτουργία των ρομποτικών οχημάτων τύπου rover που έχουν σταλεί σε αυτόν, όπως τα Sojourner, Spirit και Opportunity, το Curiosity και το πλέον εξελιγμένο Perseverance που συνοδεύεται από το ιπτάμενο drone Ingenuity. Με αφετηρία την περιέργεια και τον θαυμασμό για την εξερεύνηση του διαστήματος, οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, ανέλυσαν δεδομένα και κατέγραψαν βασικά στοιχεία για τις αποστολές. Στη συνέχεια, οργάνωσαν σε ομάδες το υλικό τους και δημιούργησαν παρουσιάσεις αξιοποιώντας τα ipads. Στο τελικό στάδιο της δράσης, διασκέδασαν κατασκευάζοντας τα δικά τους rover από απλά υλικά, όπως χαρτόνι, καλαμάκια και λαστιχάκια, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa Make a Cardboard Rover

    Η δραστηριότητα «Κατασκευάζω ένα Rover από χαρτόνι» εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν το rover τους, αξιοποιώντας την εμπειρική γνώση και την παρατήρηση για να ενισχύσουν την κατανόηση φυσικών εννοιών όπως η κινητική ενέργεια, η δυναμική ενέργεια και η τριβή. Εξετάζοντας πώς η ενέργεια που αποθηκεύεται στο λαστιχάκι μετατρέπεται σε κίνηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σημασία της σχεδίασης ενός οχήματος που μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά σε δύσβατες επιφάνειες όπως η σεληνιακή. Πειραματίστηκαν με διαφορετικά μεγέθη τροχών και τύπους επιφανειών, συγκρίνοντας αποτελέσματα και εξάγοντας συμπεράσματα.

    Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

  • Ένα ταξίδι στο Σύμπαν: ανακαλύπτοντας τους Γαλαξίες

    Ένα ταξίδι στο Σύμπαν: ανακαλύπτοντας τους Γαλαξίες, 2025

    Στο πλαίσιο τού Διεθνούς Δικτύου για την Αειφορία  "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space", την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 και ώρα 11:30, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης συμμετείχαν σε μια μοναδική διαδραστική τηλεδιάσκεψη με την Αστροφυσικό του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών "Δημόκριτος", κα Αιμιλία Σμυρλή, με θέμα: «Ένα ταξίδι στο Σύμπαν: ανακαλύπτοντας τους Γαλαξίες».

    Η συνάντηση αυτή δεν ήταν μια απλή ομιλία. Η κα Σμυρλή προσέγγισε τα παιδιά με άμεσο και ζωντανό τρόπο, προκαλώντας τα να παρατηρήσουν εντυπωσιακές εικόνες από το διάστημα, να σκεφτούν, να εκφράσουν απορίες και να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις για το πώς δημιουργούνται και εξελίσσονται οι γαλαξίες. Μέσα από ενεργή συμμετοχή, τα παιδιά βίωσαν μια βιωματική προσέγγιση στην επιστήμη, όπου η απορία και η φαντασία είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ιδιαίτερη αξία είχε η συνεργασία μας με μαθητές και μαθήτριες άλλων σχολείων του Δικτύου, με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή, ανταλλάξαμε ιδέες, συμμετείχαμε σε κουίζ και βιώσαμε τη χαρά της ομαδικής εξερεύνησης της γνώσης. Η τηλεδιάσκεψη αποτέλεσε μια γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στις σχολικές μας κοινότητες, ενισχύοντας το άνοιγμα του σχολείου στην επιστήμη και τον διάλογο. Μια εμπειρία που άνοιξε νέους ορίζοντες και άφησε στα παιδιά μας ενθουσιασμό, απορίες και την επιθυμία να κοιτούν πιο συχνά τον ουρανό με μάτια γεμάτα περιέργεια.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • Mars Helicopter Game

    Mars Helicopter Game, 2025Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης(σχ. έτος 2024-2025), στο μάθημα της Πληροφορικής και στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι πλοήγησης ενός ελικοπτέρου στην επιφάνεια του πλανήτη Άρη, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa "Code a Mars Helicopter Video Game". Αξιοποιήθηκε το προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+, με την ενσωμάτωση του micro:bit για τον έλεγχο της κίνησης. Στο παιχνίδι, ο χρήστης ελέγχει ένα ελικόπτερο που πετάει στον Άρη, χρησιμοποιώντας την κλίση του micro:bit για να το καθοδηγήσει. Ο στόχος είναι να πλοηγήσει το ελικόπτερο στο τοπίο του Άρη και να το προσγειώσει με ακρίβεια στο προκαθορισμένο σημείο, προτού τελειώσει ο διαθέσιμος χρόνος της αποστολής! Οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες προγραμματισμού, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στη σύνδεση της τεχνολογίας με πραγματικές επιστημονικές εφαρμογές, ενισχύοντας την αλγοριθμική τους σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Μπορείτε να κατεβάσετε το έργο από εδώ. 

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

  • 2η τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    Myth2space

    Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη τηλεδιάσκεψη του Διεθνούς Δικτύου "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space" με το συνεργαζόμενο σχολείο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου.

    Στο Πρώτο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης εργάστηκαν στην τάξη τους ομαδικά και άντλησαν πληροφορίες και φωτογραφίες για τον πλανήτη που ανέλαβαν να μελετήσουν. Φτιάξανε λοιπόν παρουσιάσεις στο Pages, αξιοποιώντας τα ipads που διαθέτουν, εφόσον το Σχολείο μας συμμετέχει στη δράση "Καινοτομία στην Εκπαίδευση με τη χρήση iPad 1:1". Αρχικά, δημιούργησαν από μία κάρτα με τις σημαντικότερες πληροφορίες για κάθε πλανήτη, ενώ στη συνέχεια, αναζητώντας το  λόγο που κάθε πλανήτης πήρε το συγκεκριμένο όνομα, αξιοποίησαν την Τεχνητή Νοημοσύνη για την οπτικοποίηση κάθε πλανήτη με βάση τα χαρακτηριστικά και το όνομα προέλευσής του. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιούργησε εννέα (9) φωτογραφίες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τα παιδιά για να φτιάξουν το θεϊκό σύστημα.

    Στο Δεύτερο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες στο Εργαστήριο Πληροφορικής δημιούργησαν animation με τίτλο “Trip to the Moon” χρησιμοποιώντας το περιβάλλον προγραμματισμού EasyLogo.

    Mπορείτε να δείτε την παρουσίαση της εργασίας "Από το ηλιακό σύστημα στο... θεϊκό" εδώ, καθώς και φωτογραφικό υλικό από την τηλεδιάσκεψη εδω. 🚀

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Mars Rover Game

    Mars Rover Game, 2025Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής και στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι εξερεύνησης του Άρη ή της Σελήνης, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa "Make a Moon or Mars Rover Game". Αξιοποιώντας την προγραμματιστική πλατφόρμα Scratch, προσομοίωσαν τις πραγματικές συνθήκες μιας διαστημικής αποστολής, σχεδιάζοντας και προγραμματίζοντας ένα ροβερ που κινείται στην επιφάνεια του πλανήτη. Μέσα από τη δραστηριότητα, κατανόησαν τις τεχνολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA και ακολούθησαν βήμα προς βήμα τη διαδικασία σχεδιασμού μιας τέτοιας αποστολής. Προγραμμάτισαν την κίνηση του ροβερ, χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα του πληκτρολογίου για να το καθοδηγήσουν, ενώ ενσωμάτωσαν επιστημονικούς στόχους στους οποίους το ροβερ πρέπει να φτάσει για να συλλέξει δεδομένα. Για να κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον και με μεγαλύτερες προκλήσεις, πρόσθεσαν χρονόμετρο για την αντίστροφη μέτρηση του χρόνου αποστολής και σύστημα βαθμολογίας για να ανταμείβουν τη συλλογή επιστημονικών δεδομένων. Επιπλέον, ενσωμάτωσαν επικίνδυνες περιοχές στο παιχνίδι, που οδηγούν σε αρνητικά αποτελέσματα, όπως τη μείωση της βαθμολογίας ή την απώλεια χρόνου. Μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών/τριών εδώ.

    Οι στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων στον προγραμματισμό, την κατανόηση των τεχνολογικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA και την ενίσχυση της συνεργασίας μέσω της διαδικασίας δημιουργίας και βελτίωσης του παιχνιδιού. Οι μαθητές/τριες εξασκήθηκαν στη χρήση βασικών προγραμματιστικών δομών, όπως εντολές κίνησης, συνθήκες ελέγχου και μεταβλητές, για να σχεδιάσουν ένα λειτουργικό σύστημα πλοήγησης του ροβερ. Επιπλέον, έμαθαν να διαχειρίζονται γεγονότα και αλληλεπιδράσεις, προγραμματίζοντας την αντίδραση του ροβερ σε επιστημονικούς στόχους και επικίνδυνες περιοχές. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανέπτυξαν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την αλγοριθμική σκέψη και τη λογική σχεδίαση παιχνιδιών, ενώ παράλληλα εξοικειώθηκαν με τη δημιουργία μιας προσομοίωσης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA.

     Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

  • Trip to the Moon, animation

    Trip to the Moon, animation, 2025Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής και στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν τη δημιουργία ενός animation με τίτλο "Trip to the Moon", χρησιμοποιώντας το περιβάλλον προγραμματισμού EasyLogo. Αξιοποιώντας απλές εντολές, όπως κίνηση προς τα εμπρός ή πίσω, περιστροφή δεξιά ή αριστερά και αλλαγή χρώματος, σχεδίασαν γραμμές, σχήματα, εικόνες και μετέτρεψαν τις ιδέες τους σε μια οπτική αφήγηση. Αρχικά σχεδίασαν το υπόβαθρο του animation, ενώ στη συνέχεια κατασκεύασαν το διαστημόπλοιο, χρησιμοποιώντας γεωμετρικά σχήματα και συνδυασμούς εντολών κίνησης. Στο τελικό στάδιο, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν τα καρέ της διαδρομής του διαστημοπλοίου από τη Γη προς τη σελήνη, συνδυάζοντας κίνηση, ρυθμό και οπτικά εφέ. Η διαδικασία αυτή δεν ενίσχυσε μόνο τη φαντασία των μαθητών/τριών αλλά και την ικανότητά τους να διαχειρίζονται σύνθετα προβλήματα, σπάζοντάς τα σε μικρότερα, πιο διαχειρίσιμα βήματα, το οποίο ωθεί τους μαθητές/τριες βιωματικά να αναπτύξουν την αναλυτική και συνθετική σκέψη τους.

     Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Εισαγωγή στο Design for change

    Design for change

    Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετέχουν στο Διεθνές δίκτυο για την αειφορία «Από τη μυθολογία στο διάστημα» παρακολούθησαν την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025 την επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Εισαγωγή στο Design for change. Η παιδαγωγική τεχνική για τη δημιουργία ενεργών πολιτών» που διοργάνωσε το Δίκτυο σε συνεργασία το World Human Forum. Μετά την εισαγωγή από την κα. Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, Πρόεδρο του World Human Forum, ακολούθησε παρουσίαση της Μεθόδου Design for Change και παράδειγμα εφαρμογής από την κ. Ελίζα Τζιαμαλή, Εκπαιδευτικό ΠΕ06 και την κ. Βίκυ Αρχοντίδου, Design For Change partner for Serbia, teacher trainer.

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική, Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, Νικολού Αγγελική, Χειλάς Αθανάσιος

  • Εορταστική Τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    Εορταστική Τηλεδιάσκεψη Myth2space

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης των δύο συνεργαζόμενων σχολείων του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα -Myth2space" (2ο Πειραματικό Δ.Σ. Ιωαννίνων & 10ο Δ.Σ. Αμαρουσίου) συνδέθηκαν σήμερα Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024 σε μία διαφορετική, εορταστική τηλεδιάσκεψη. Αντάλλαξαν ευχές για Καλά Χριστούγεννα και ακούστηκαν και από τις δύο τάξεις τα Κάλαντα. Οι μαθήτριες Στεφανία Α. και Μιράντα Τσ. έπαιξαν με το αρμόνιο και τη μελόντικα τα Κάλαντα! Η ατμόσφαιρα που δημιούργησαν οι δύο τάξεις ήταν ιδιαίτερα γιορτινή και χριστουγεννιάτικη!   

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • 1η τηλεδιάσκεψη Myth2space, ΣΤ' τάξη

    Myth2space

    Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, στα πλαίσια του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα-Myth2space", πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 1η Τηλεδιάσκεψη με το συνεργαζόμενο σχολείο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης Αττικής, εγκαινιάζοντας έτσι μια δημιουργική και εποικοδομητική συνεργασία. Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης των δύο σχολείων είχαν την ευκαιρία να συστηθούν, να ανταλλάξουν πληροφορίες και να παρουσιάσουν την πόλη, το σχολείο και την τάξη τους. Μπορείτε να δείτε την παρουσίασή μας εδώ.

    Μέσα από τις παρουσιάσεις, οι μαθητές/τριες ανέδειξαν την πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα των περιοχών τους, μοιράστηκαν ενδιαφέροντα στοιχεία για την καθημερινότητά τους, ενώ συζήτησαν για τις επόμενες δράσεις που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος. Αυτή η πρώτη διασχολική επαφή έθεσε γερές βάσεις για τις επόμενες δραστηριότητες του προγράμματος και ενίσχυσε το ενδιαφέρον των παιδιών για τη διασύνδεση της μυθολογίας με το διάστημα. Ανυπομονούμε για τις επόμενες διαδικτυακές συναντήσεις και τις νέες συναρπαστικές προκλήσεις που επιφυλάσσει το πρόγραμμα! 🚀

  • 1η τηλεδιάσκεψη Myth2space, Ε' τάξη

    1η τηλεδιάσκεψη Myth2space

    Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας τηλεδιάσκεψη στα πλαίσια του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα -Myth2space". Σκοπός του Δικτύου είναι να αποτελέσει το ερέθισμα για την ενεργοποίηση των σχολείων (εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών) σε θέματα που αφορούν τόσο τον ελληνικό πολιτισμό όσο το περιβάλλον και την επιστήμη. Αφορμή αποτέλεσε η αποστολή Artemis της NASA και η πρόσφατη συμμετοχή αστροναυτών ανεξαρτήτως φύλου και φυλετικής/εθνοτικής καταγωγής σε διαστημικές αποστολές με απώτερο στόχο την προσεδάφιση στον Άρη. Οι θεματικές ενότητες του Δικτύου σχετίζονται άμεσα με την τριπλή διάσταση της διαστημικής αποστολής, η οποία εκπέμπει μηνύματα ανθρωπιστικά (ισότιμη κοινωνική θέση όλων των ατόμων χωρίς διακρίσεις, ιστορική εμπειρία), οικολογικά (απειλές στο ανθρωπογενές περιβάλλον λόγω της κλιματικής κρίσης και διαχείριση των περιβαλλοντικών προκλήσεων) καθώς και επιστημονικού ενδιαφέροντος (τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα).

    Το συνεργαζόμενο σχολείο μας είναι το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα. Μαρίκα Συμεωνίδου. Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης των δύο σχολείων παρουσίασαν τις πόλεις τους, το σχολείο τους και την τάξη τους! Μπορείτε να δείτε την παρουσίασή μας εδώ.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Κύλιση στην Αρχή