
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023) συμμετείχαν στο 12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 4-5 Μαΐου 2023. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα εδώ.
Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν δύο έργα Scratch που συνδυάζουν προγραμματισμό, μαθηματικά και τέχνη (προσέγγιση STEAM). Στο πρώτο έργο Scratch με τίτλο «Σχεδιάζω γωνίες», η γατούλα σχεδιάζει τη γωνία που θα της πούμε και μας ενημερώνει για το είδος της (οξεία, ορθή, αμβλεία, ευθεία, μη κυρτή, πλήρης). Στο δεύτερο έργο Scratch με τίτλο «Λουλούδια με κανονικά πολύγωνα», η γατούλα μας κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις, ώστε να σχεδιάσει το δικό μας μοναδικό λουλούδι, με πέταλα κανονικά πολύγωνα. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας έστειλαν και έλαβαν μυστικά μηνύματα σαν σειρές από 0 και 1 και κατανόησαν πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα.
Αρχικά οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν ένα μυστικό μήνυμα που έστειλε ο Tom εκμεταλλευόμενος έναν απλό δυαδικό κώδικα και χρησιμοποιώντας φωτάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom, κωδικοποίησαν λέξεις και τις έδωσαν στους συμμαθητές/τριές τους για να τις αποκωδικοποιήσουν. Μπορείτε να δείτε τις λέξεις που κωδικοποίησαν/αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες της Β' τάξης εδώ και της Γ' τάξης εδώ.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) κατανούν τη σημασία της δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης και μαθαίνουν πώς να δημιουργούν κωδικούς πρόσβασης που είναι δύσκολο να τους μαντέψει κάποιος τρίτος αλλά εύκολο να τους θυμούνται οι ίδιοι.
Αρχικά έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τον αν και που χρησιμοποιούν κωδικούς πρόσβασης (π.χ. στον υπολογιστή, το τάμπλετ, το κινητό τηλέφωνο ή τα παιχνίδια που παίζουν), καθώς και για τον λόγο που πρέπει να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η αφίσα «Ισχυροί κωδικοί» και έγινε συζήτηση για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης.
Επιπλέον παρουσιάστηκε το βίντεο Ο GDPR και οι 40 κλέφτες – Κωδικοί και στη συνέχεια, όπως προτείνεται στο βίντεο, έπαιξαν το παιχνίδι «Βγαίνει η βαρκούλα». Κάθε ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τα συνεργατικά έγγραφα της Google, πήρε ένα τετράστιχο από ένα παιδικό τραγουδάκι και χρησιμοποίησε το πρώτο γράμμα κάθε λέξης, καθώς και τα σημεία στίξης, ώστε να δημιουργήσει ισχυρούς κωδικούς. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Για τον έλεγχο των κωδικών οι μαθητές/τριες χρησιμοποίησαν τα online εργαλεία The Password Meter και Kaspersky password checker. Τέλος απάντησαν στο κουίζ Ισχυροί Κωδικοί.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την έννοια του δυαδικού ψηφίου (bit) μέσα από την πρώτη δραστηριότητα «Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί» του βιβλίου με τίτλο «Computer Science Unplugged». Σκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν ότι οι υπολογιστές αναπαριστούν και μεταφέρουν τα δεδομένα σαν σειρές από 0 και 1. Πώς επομένως μπορούμε να αναπαραστήσουμε αριθμούς και λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα;
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) συζητούν για τα προσωπικά δεδομένα.
Αρχικά οι μαθητές/τριες, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Ανάγνωση παραμυθιού: Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα και την παρουσίαση Προσωπικά Δεδομένα με την Αθηνά και τον Ερμή, ενώ είδαν την αφίσα Προσωπικά Δεδομένα και απάντησαν στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Στη συνέχεια, πληκτρολόγησαν σε Google Jamboard ποια είναι τα προσωπικά μας δεδομένα και έγινε συζήτηση γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε, γιατί πρέπει να μην τα αναρτάμε στο Διαδίκτυο και γιατί δεν είναι σωστό να αποκαλύπτουμε τα προσωπικά δεδομένα κάποιου άλλου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86